همه چیز درباره ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ابزار

ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری ها و بی نظمی های فک و دندان که باعث مشکلاتی همچون ضعف در قدرت تکلم، خوردن و آشامیدن می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و انواع آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ایمپلنت دندانی و هزینه کاشت ایمپلنت کلیک کنید.

چه وقتی به ارتودنسی نیاز داریم

البته این روزها ارتودنسی و مراجعه به ارتودنتیست کاملا جا افتاده و بسیاری از مردم می‌دانند با کمک این درمان چه چیزهایی را می‌شود درمان کرد. اما به هر روی (چون مطالب این صفحه در باب درمان ارتودنسی دندان نوشته شده) اجازه دهید تا درباره مشکلاتی که ما ارتودنتیست‌ها می‌توانیم برطرف و اصلاح کنیم توضیحات مختصری ارائه دهیم.

مراحل منظم کردن دندان ها به کمک ارتودنسی

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

  1. مشاوره رایگان، ارزیابی و معاینه تخصصی
  2. قالبگیری دندان‌ها
  3. نصب دستگاه‌ها

انواع دستگاه‌ها

دستگاه‌های ارتودنسی دندان، معمولا دو گروه هستند. (گروه اول، دستگاه‌های ارتودنسی ثابت و دسته دوم ارتودنسی متحرک هستند). ما این دو گروه (یا دو نوع روش درمان) را در مقالاتی به صورت جداگانه توضیح داده‌ایم. و شما می‌توانید با کلیک روی لینک‌ها، به صفحه توضیحات هر کدام مراجعه کنید.

البته اگر وقت کافی برای مطالعه صفحات معرفی شده ندارید، فقط کافیست بدانید که رایج‌ترین روش ارتودنسی دندان، استفاده از دستگاه‌های ثابت یا بریس ارتودنسی است که اغلب بیماران ما، با این روش تحت درمان قرار می‌گیرند. مهم‌ترین دستگاه‌های ثابت عبارتند از:

بریس ثابت معمولی

سیستم لینگوال و یا ارتودنسی زبانی

براکت سرامیکی

براکت دیمون

سخن آخر و چند نکته

در جلسه آخر، ما دستگاه‌های ارتودنسی را از روی دندان‌های (منظم شده) شما برمی‌داریم. و برای بار اول، شما را با دندان‌های هماهنگ (و این‌بار بدون بریس یا دستگاه ارتودنسی) روبرو می‌کنیم.

این، زیباترین لحظه در مطب ما است. چون بعد از ماه‌ها صبر و حوصلهِ‌ شما، و با کارهایی که دکتر درویش پور انجام دادند (+ پیگیری‌های پرسنل مطب ما)، اکنون نتایج نهایی حاصل شده.

همانطور که همیشه توصیه کردیم اینبار هم می‌گوییم که تحقیق کردن راجع به هر کاری قبل از انجام آن بهترین کار است. ما امروز در این مقاله به شما وبسایت خوب تهران دنتال ایمپلنت را معرفی می‌کنیم که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد و با مطالعه مقالات این وبسایت می‌توانید سطح معلومات خود را به شدت در این زمینه افزایش دهید.





:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: